In het winkel display vinden we een zeer effectieve manier om klanten te betrekken bij producten. We nemen in deze blog een aantal voordelen van het winkeldisplay met je door. Daarbij doen we ook even een uitstapje naar de beurs en vertellen we wat een stand precies voor je kan betekenen. Lees snel verder in deze blog en doe je voordeel met de tips die we voor je verzameld hebben. Superleuk om dit gedeelte van je bedrijf te ontwikkelen. 

Het winkeldisplay 

Wanneer we het hebben over een winkeldisplay, dan komen die natuurlijk in verschillende soorten en maten. Het feit wil dat dit al een vrij oude maar nog steeds effectieve manier is om producten onder de aandacht te brengen bij klanten. We hebben allemaal wel eens die persoon in de winkel ontmoet die ons een drankje aanbiedt, dat komt uit een pak waarop staat frissap met veel vitamine C. Een winkeldisplay met demonstrator, of zonder, is een directe manier om de aandacht van klanten in de winkel te vragen. Vaak zien we ze in supermarkten. Steeds vaker komen we ze ook tegen in bijvoorbeeld elektronicazaken, dan kun je bijvoorbeeld koffie proberen die met een bepaald koffiezetapparaat gemaakt is. Juist deze directe communicatie tussen het bedrijf dat een specifiek product gemaakt heeft en de klant, is een reden waarom de het winkeldisplay nog steeds gebruikt wordt.

Een beursstand

We zijn allemaal wel eens een keer op een beurs geweest voor bijvoorbeeld elektronica of huishoudartikelen. Je ziet een aantal stands staan waar bedrijven producten aan de man willen brengen. Soms introduceren ze nieuwe producten en andere keren laten ze mensen kennismaken met bestaande producten. Het leuke van de beursstand is, dat de persoon van het bedrijf echt aandacht heeft voor de potentiële klanten en hen van alles kan vertellen over de producten waar ze mogelijk in geïnteresseerd zijn. Wanneer je bijvoorbeeld naar een muziekbeurs gaat, dan zijn daar allemaal potentiële klanten aanwezig die een bijzondere interesse hebben in muziekinstrumenten. Zo bestaat er in Amerika de beurs NAMM, deze afkorting staat voor National Association of Music Merchants, daar vind je onder andere de nieuwste muziektechnologie en synthesizers. Dit is de ideale manier om producten voor het voetlicht te brengen en mensen enthousiast te maken.